onsdag 29 december 2010

Smycken

Halsband
Att göra smycken har aldrig varit min grej riktigt, men när min mamma önskade sig ett halsband i julklapp tyckte jag att det vore roligare att ge ett som jag gjort:)
När jag visade detta för en kompis, H, frågade hon om jag ville göra två st till. OJ, vad roligt!
Sen ville även lillebror, P, ge ett till sin flickvänn. Detta var ett mycket roligt uppdrag. halsbanden är väldigt enkla men jag gillar själv det stilrena! :)
Här är lite bilder.
Detta var till mamma, och då det första jag gjorde. Då de andra blev rätt lika detta då jag inte har så mycket inspiration til att göra smycken..:)

Detta halsbandet var till min lillebrors flickvänn.
Dessa två var till en kompis, då hon skulle behålla ett och ge det andra till en vänn.
//L

12 kommentarer:

  1. Oj så ordnat du har det! Alla små fack och påsar... Här är det...host...inte så! *skratt*

    SvaraRadera
  2. Söta halsband. Det behöver ju liksom inte vara mer tillkrånglat än så. :)

    SvaraRadera
  3. Jag säger som Nettan, vilken ordning och reda du har!!
    För övrigt gör du jättefina kort och väldigt snygga halsband!

    // Jämtlandstös

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kikar in hos dig. Åh vad jag är avundsjuk på din ordning. Jag använder också biltemas lådor, men behöver fler för att kunna sortera upp ordentligt. Här känns det som om allt är en enda röra. Du gör jättefina halsband och kort. Jag önskar att jag också hade tålamodet att göra teljuskort. Ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin och bra pysselhörna du har! :) Den kanske jag kunde få ta och visa på SS framsida framöver? Du kan väl höra av dig om det är okej? Ha det så gott! ♥ Emmeli

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir för era kommentarer tjejer!
    Ja visst, Emmeli, det kan du få göra:) Nu blev jag ännu gladare, att lilla jag kan bidra med något;)
    Tack!
    //L

    SvaraRadera
  7. Hej Lisa !
    Sån ordning du har det. Jag borde börja om och ordna till min "hörna" också!!
    Jag förvarar mina spellbinders i små cd-fodral ( från vårt älskade Biltema). Jag har fäst magnet på insidan och spellbinder´sen på magneterna...svårt att förklara. Får lägga upp en bild på min blogg då tillfälle ges.
    Jag ska nog ta och införskaffa mig en sån där lådsektion att ha småsaker i ! ser toppen ut !
    Mina blommor har jag i Ikeas kryddburkar med magneter på baksidan. 6 burkar får plats på en magnetlist från ikea....
    Ha det gott Lisa !! Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Så många bra förvaringar du har! Hemma hos mig är det fullt kaos eftersom vi har så litet att jag inte har plats för någon egen scrappingplats.

    SvaraRadera
  9. Ser väldigt trevligt och välorganiserat ut! Till skillnad mot hur det ser ut hos mej... *S*

    SvaraRadera
  10. vad städat din pysselhörna är, smart med dynorna till distresserna i zip påsar! kommer nog kopiera det i framtiden=)

    SvaraRadera
  11. Jättefin pysselhörna! Skulle också vilja ha lite hyllor så man kan ställa upp så fint! Min Expedit rymmer massor men det blir inte så fint som när man har hyllplan!
    Du gör ju så fina halsband! Vill också!
    Och dina kort är också jättefina!
    Kram Maria alias Fnusan

    SvaraRadera
  12. Tack tjejer för era kommentarer, ska bara säga att det är väldigt sällan som det är sån ordning och reda på mitt bord:) men var ju tvungen att städa undan när jag skulle lägga ut bilder här ju..
    Kram på er

    SvaraRadera