söndag 30 maj 2010

Kortmakeri

Kortmakeri
I fredags var vi hos Therese, pysslade, åt god mat och hade jätte trevligt! Tack!
Inspirationen den flödade och fick många kort gjorda.. Nu har jag börjar göra flera lika kort, för i slutet av året ska jag stå på en hantverksmarknad och sälja lite..:)
Så här är några av de kort som jag har gjort:, vilken är din favorit?





Tycker oftast att de kort man gör alltid blir "gulliga", ville därför göra något lite "tuffare",

Använde mig här av stilrena färger, säkerhetsnål och tryckt en vattenstämpel med embossing, syns inte så väl på bilden. Tyckte att jag lyckades vad tycker du?



Lämna gärna en kommentar, vore roligt att veta vad ni tycker om korten, några tips kanske?

Under pysselkvällen i fredags fick jag ett TIPS av Therese:
Ofta när man embossar så hamnar det pulver där det inte ska vara, vilket blir väldigt pilligt om man ska få bort allt de överflödiga. Då ska man gnugga med potatismjöl innan man stämplar. Potatismjölet har du lagt i två nylonstrumpor och knytit ihop. Kanon!!

//Lisa

3 kommentarer:

  1. Tack själv för en trevlig kväll =)Jag är fortfarande imponerad över din effektivitet! Min favorit är det rosa kortet med rosenknopparna, så stilrent och snyggt! Inte så gulligt heller utan mer klassiskt, för det är svååårt att göra "ogulliga" kort.
    Sen gillar jag det första, gröna kortet i förra inlägget, jättesnyggt med snörningen!

    Ha det jättebra!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härliga kort Lisa, själv håller jag på med studentkorten för fullt. Kul att se lite smågrejor som jag känner igen i dena kort. Ullis skulle nog bli tokig i ko-kortet, hennes favoritdjur. Visst blir det ofta smågulligt, då ska du se de nya nallestämplarna, det kommer några på posten snart. Tycker att kortet med säkerhetsnålen är fräck! Kram, längtar till nästa scrapdag med dig.....

    SvaraRadera
  3. Jättefina kort Lisa! Håller med Anto! Ko-kortet är det finaste! Fick ju ett sånt av Ludvig i morsdag! Sedan tycker jag att det inte gör ngt om korten är gulliga!

    SvaraRadera